Пазарна капитализация: дефиниция и значение
Пазарната капитализация е общата стойност на всички акции на дадена компания на фондовия пазар.
Пазарната капитализация (или „пазарна стойност“) на дружество е един от най-директните начини да се определи големината на дружеството във финансовия свят. Тя представлява сбора от цените на всички акции на дружеството, изчислен по текущата им цена на пазара. Пазарната капитализация е индикативна за общото търсене и предлагане на акциите на дружеството на фондовата борса и обикновено се използва от инвеститорите, за да се определи колко „голямо“ е дадено дружество в сравнение с другите. Например, ако дружество има 1 милион акции и акциите се продават за 10 долара всяка, пазарната капитализация на дружеството е 10 милиона долара.
Пазарната капитализация е важна за инвеститорите, тъй като тя дава представа за размера на компанията и риска свързан с инвестицията в нея.
Не губи време
Изтегли до 3000 лева изцяло онлайн – Стик Кредит АД
Синоним:
Маркет кап
Примери за употреба на думата:
Пазарната капитализация на Google е над $1 трилион.
Компанията с най-голяма пазарна капитализация в S&P 500 е Apple.
Компаниите с малка пазарна капитализация често са по-рискови за инвестиране.
Научи още полезни финансови термини като посетиш нашият финансов речник